tisdag 4 november 2008

Blandat!

Hejsan! Har just kollat bilderna från när jag var i sthlm. :d Jätte fina bilder blev det! På torsdag ska jag kanske vara barnavakt åt Johannas ungar. De ska bli kul , ska kanske rida lite med då när jag ändå är där:D

Tog upp kontakten häromdan med en gammal vän vid namn Veronica, jag vet inte varför jag inte hört av mig eller nått. Men jag vet nu iallafall att det inte ska hända igen. Förlåt Verro!
Hoppas jag får träffa min f.d häst på tosdag, Marion heter hon. Jag sålde henne till Johanna i våras. Saknar min hund med Akela. Var tyvärr tvungen att lämna bort henne när jag reste till Spanien för att jobba. Saknar henne såå..! Det är som att lämna bort ett barn, fy vad hemsk man känner sig. Hon var ju bara ett år till på köpet. Liten i denna stora värld.
Min f.d häst Marion hade jag i fem år, men när jag sålde henne var det inte alls lika jobbigt som när jag lämnade bort Akela. Jag vet inte varför, men en hund är man med dygnet runt, en häst är ju inte samma sak. Hur som helst så saknar jag er båda. !!

Tänkte berätta lite om min tripp till Spanien.
Jag fick först jobb i Cordóba, vilket var käpprätt åt helvete. De började med att jag förlorade mitt bagage på flygplatsen, så kom till "jobbet" utan några grejjer. Var livrädd att allt skulle vara borta. Jag fick låna ett par ridskor som var så jädrans osköna plus ett par ridbyxor med hål i. Jag tyckte allt var hemskt, ingen kunde engelska och maten smakadeskit och så var de så varmt tt jag höll på att avlida. Efter tre låånga dagar kom mitt bagage äntligen. Dom hade hittat det på flygplatsen i Barcélona. Suck* Jag fick min älskade gitarr å mitt enorma bagage som jag hade med mig. Jag kånkade in det i mitt sk.l hus och var så lättad över att jag äntligen hade fått mina saker. Nu kunde jag spela på min gitarr när jag kände mig ensam , jag kunde bädda med mina egna lakan och ha mina egna kläder.Känndes som att allt började ordna upp sig, men lugnet efter stormen höll inte så länge. Jag red sju hästar per dag och jobbade ganska sent om kvällarna. När jag kommer in till mitt (rättare sagt alla hästskötare/beridares bostad) så såg jag något som förstörde hela min resa till Spanien...




Kan inte berätta mer nu för jag ska iväg och handla.tjaoo!! :D



1 kommentar:

Anonym sa...

Gullig!