måndag 2 mars 2009

At Work!

Godmorning!


I helgen dog våran kanin. Syrran var jätte ledsen. Stackaren.! Idag ska Hoppsan ( som kaninen heter) kremeras...


Snackade med vårdcentralen idag och berättade att jag tappat 6 kg i vikt under dom senaste 3 veckorna. Jag berättade också att jag får skakningar i hela kroppen några ggr under dagen. Tycker ju personligen att det är ganska allvarligt. Men fick inte tid fören på fredag.! Suck* Aja.


I lördags var jag hos Rickard Idenius. Sökte ju jobb hos han:) Han hade en jätte stor gård med ridhus, tre stall, skritt maskin och en stor paddock! :) Ska bestämma mig till på onsdag! Tjoho..!!!




Dagens Tema; Svartsjuka!


Svartsjuka är en känsla som innebär oro för en rival, särskilt när det gäller kärleksförhållanden. Psykologin hävdar att känslan kan komma ur gamla barndomsminnen. Som att bli helt eller delvis övergiven, till fördel för ett syskon t.ex. Dålig självkänsla spelar en stor roll i sammanhanget. Svartsjukan gör att man betraktar sig som förlorare redan innan konflikten uppstått.


SVARTSJUKAN öppnar dina ögon!
Misstänksamhet, tvångstankar och nattliga gräl. Den synen har de flesta på svartsjukans grymma väsen. Men man kan också välja att se den som en spegel av problemen - som hjälp att se klarare - och använda den konstruktivt i relationen.










Inga kommentarer: