fredag 6 november 2009

Tankar..

Då var det förbi..Trodde aldrig att den här dagen skulle komma och trodde verkligen inte att den skulle ta slut så fort..I tisdags när vi hade kist-stängningen var allt så konstigt. Kvällen innan längtade jag så mycket till det för det kännde som att jag skulle få träffa pappa.. Det var en sån hemsk känsla i kroppen. Går aldrig att förklara. Det kändes verkligen som om att jag skulle få krama om honom igen :'(
Nu är allt verklig slut.. var på graven nyss och sa godnatt åt honom..Saknar han så mycket...<3


Elli sjöng och jag spelade gitarr i kyrkan.. Skulle ha läst en text men Elli fick sjunga den istället..

Så tappert du kämpat,
du borde ha vunnit...
Men döden var starkast, nu friden du funnit...
Du visat dig glad inför nära och kära,
vi glömmer dig aldrig,
du stod oss så nära...
Du somnade stilla
när resan var slut..
Från allt som dig plågat
du nu vilar ut...
För tiden är inne,
du har fått dina vingar
och en ängel som för dig
långt bort härifrån...


Sången gick såhär..

Jag minns det som igår, och nu jag allt förstår.
Du ville bara lära oss, oss som var så små.
Du fanns alltid där för oss du håller kär.
Jag kommer aldrig glömma, för det är om dig jag kommer drömma.
Du togs bort från oss alldeles för fort men du lämnade ditt leende så stort.
Dagar kommer att gå men du hos oss bestå.
Du somnade en stund bland tid och rum.
Det jag försöker säga är..
Jag älskar dig.
Du togs bort från oss alldeles för fort men du lämnade ditt leende så stort.
å jag sjunger min sång en allra sista gång
å jag sjunger min sång en allra sista gång
å jag veet att du finns här och vill ta farväl..
å jag vet att du finns här och vill ta farväl.......<3


1 kommentar:

ida sa...

Jag är så ledsen för dig :( <3 Jätte fina texter gumman. De får mig gråta. Pusss din ida